Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris On participem. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris On participem. Mostrar tots els missatges

8 de febr. 2016

Es posa en marxa una campanya informativa sobre les consequüències del decret de prescripció

A més a més de la celebració de Jornades Informatives als centres sanitaris de tot el país (en les que s'explica a les infermeres la greu situació d'inseguretat jurídica a la que s'enfronten des de l'entrada en vigor del Reial Decret de Prescripció Infermera), la Mesa de la Professió Infermera ha posat en marxa una campanya d'informació i reivindicació per a fer visibles les conseqüències negatives derivades de la nova normativa. L'objectiu de la campanya és doble:
  1. Cridar l'atenció a les autoritats sanitàries i intentar que siguin conscients de que es tracta d'una demanda del col·lectiu infermer en el seu conjunt
  2. Fer veure als usuaris i pacients que l'atenció que se'ls ofereix als centres sanitaris es veu molt deteriorada. 

A ells va dirigit aquest cartell de lliure descàrrega i ús que està sent difós entre la professió i amb el que poden comunicar que, si bé voldrien seguir exercint com abans, la llei els hi ho impedeix:

Per a llegir la notícia ampliada feu click a l'enllaç.

30 de gen. 2016

Manifest entregat al Departament de Salut

El passat 28 de gener, la Comissió de Crisi -creada arrel del preocupant escenari d'inseguretat jurídica resultant de l'aprovació del Real Decret de Presecripció Infermera-, comissió que engloba més de 40 entitats entre les quals es troba la FAPIC-API, va entregar un manifest al Departament de Salut. L'objectiu principal de l'acció és instar a la Conselleria de Salut a aprovar definitivament el decret del Govern de la Generalitat que ha de regular la indicació, ús i autorització de dispensació de medicaments i productes sanitaris per part de les infermeres i infermers de Catalunya.

"La prescripció infermera, tal i com cal concebre-la, és un aspecte més de la cura infermera de la persona atesa. Fa referència a medicaments o productes derivats de les cures infermeres que presta, ja que quan una infermera o un infermer indica o aplica algun producte sanitari o fàrmac, ho fa centrant la seva atenció en la valoració, la identificació d’un problema i com una intervenció en el pla de cures infermeres. El que demanem és emparament legal per poder realitzar una pràctica habitual en el treball clínic quotidià de les infermeres."

A més a més de les accions orientades a accelerar la regulació autonòmica de la prescripció infermera, des de la Comissió de Crisis es preveu la proposta d’accions dirigides també a treballar per a la modificació de l’actual legislació estatal,i de campanya d’informació als usuaris. Posteriorment a l'entrega del manifest es va convocar una roda de premsa a la Conselleria de Salut.

Per a descarregar el manifest, cliqueu aquí.

14 de set. 2015

Eleccions al Col·legi Oficial d'Infermeria de Barcelona

Des de l'API compartim amb els lectors del blog la informació respecte les eleccions al COIB: 
"Estimats company@s,

com ja us vam comunicar fa uns dies, el pròxim 8 d'Octubre es realitzaran les eleccions al nostre Col·legi. Des de l'API estem recolzant la candidatura "Si volem, podem", sorgida en el sí de la FAPIC i que proposen innovacions necessàries per un millor i més pròxim funcionament del Col·legi envers als professionals que hi estem col·legiats.

Per donar-vos la màxima informació us adjuntem el programa de la candidatura, però us n'avencem quatre pinzellades: dir-vos que la candidatura està formada per companyes i companys nostres de tots els àmbits de la professió amb l'objectiu de canviar la direcció del Col·legi reinventant dia a dia per cuidar als professionals. Creiem que ara és el moment de recuperar la passió, aquella que ens va fer escollir ser infermer@s. Per això, les persones de la  candidatura "Si podem, volem" volen ser la junta del COIB que lideri aquest canvi, sent el recolzament i facilitar d'aquesta manera les estratègies necessàries per desenvolupar la nostra professió que tant estimem.

Les votacions al COIB es poden fer de dues formes, en les que l'API del Taulí us acompanyarem degut a les dificultats que comporten:

Requisits per votar: ser col·legiat al COIB amb un temps major de 6 mesos i està dins del sens electoral.

VOT PRESENCIAL: 
  1. Horari de la votació: de les 9:00 hores a les 22:00 hores.
  2. Lloc de la votació: seu col·legial al Carrer Pujades, nº 350, tercera planta, de Barcelona.
  3. Càrrecs objecte d’elecció: president/a, vicepresident/a, secretari/ària, tresorer/a i 8 vocals.
  4. Des de l'API Taulí facilitarem la mobilització per a realitzar la votació presencial mitjançant dos viatges gratuïts d'anada i tornada en vehicle a les 9:30 del matí i a les 3 de la tarda. Per motius d'organització si esteu interessats en fer aquest trajecte amb nosaltres us demanem que ens ho digueu el més aviat possible via e-mail (apitauli@gamil.com).  
VOT PER CORREU:
  1. Període de votació: des d'avui fins al dia 28 de setembre de 2015 (són necessaris com a mínim 3 dies per fer totes les gestions pel que us recomanem la major prestesa possible i si pot ser emetre el vot abans del 25 de setembre).
  2. Els costos de la votació per correu (aproximadament 6€ per fer 2 enviaments de correu certificat) seran abonats als socis per part de l'API Taulí.
  3. Els passos a realitzar són:
               Primera Fase: enviar per correu certificat el Full de sol·licitud de vot per correu (el trobareu als documents adjunts) i una fotocòpia del DNI adreçat a la Secretària de la Mesa (al c/ Pujades, 350. 08019 Barcelona).
   
               Segona Fase: rebràs als 2 o 3 dies la documentació del COIB del vot: 1 sobre gran + 1 certificat de vot + 1 sobre petit de vot + 3 paperetes corresponents a les diferents candidatures.

              Tercera Fase : en el sobre petit introduir la papereta escollida per votar i tancar-lo. Posar en el sobre gros: el sobre petit + el certificat de vot + 1 fotocopia del DNI.

               Quarta Fase: enviar el sobre per correu certificat adreçat a la Secretària de la Mesa (al c/ Pujades, 350. 08019 Barcelona).  

         IMPORTANT: Si no reps al teu domicili amb periodicitat la informació del COIB (revistes, documents,...) és recomanable contactar amb el COIB per assegurar-se que tenen la teva direcció correcta. També, recordar que per anar a correus a fer les gestions es necessita el DNI original de la persona que vota.
                              
         Degut a la complexitat que hem vist per a la realització d'aquest vot, la Junta de l'API ens posem a la vostra total disposició per ajudar-vos en tot el procés, pel que no dubteu a contactar amb nosaltres via e-mail (apitauli@gmail.com), al telèfon 699449466 o presencialment els dijous al despatx 779 de l'edifici Santa Fè, segona planta Dreta.

Per últim, us adjuntem uns quants links que poden ser del vostre interès:

                    COIB: https://www.coib.cat/home.aspx

                    "Si podem, volem": www.sivolempodem.cat

Gràcies per la vostra atenció.

FAPIC"

19 de maig 2015

L'API de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell celebra el seu 25è aniversari

El passat 6 de maig es van dur a terme les Jornades per celebrar l'aniversari de l'Associació de Professionals de la Infermeria de l'Hospital Taulí de Sabadell, amb les conferències Un temps per viure a càrrec de Marta Sierra i Ètica de la intimitat. L'intangible del cuidar a càrrec de Francesc Torralba. 


Per veure les fotografies de les jornades i descarregar les que vulgueu feu click aquí o a la imatge de sota i accedireu a la carpeta (en cas que surti un missatge demanant-vos que us enregistreu, el podeu tancar i continuar amb les fotografies).


1 d’oct. 2012

Per conèixer alguns dels àmbits on treballem...


Estem presents:

  • En els diferents òrgans institucionals del Parc Taulí Sabadell.
  • En el  Consell de la Professió Infermera de Catalunya.
  • Consell de Salut de l’Ajuntament de Sabadell.
  • Federació d’Associació de Veïns de Sabadell.

Parc Taulí Sabadell:
  • Consell Professional: coordina els diferents comitès institucionals. Impulsa el professionalisme. Canalitza l’opinió dels professionals sobre els temes que els òrgans directius considerin adients.
  • Comitè Institucional de Formació: promou que les competències dels professionals estiguin en el nivell que la societat demana. I Contribuir als objectius definits en la planificació estratègica de la Institució.
  • Comissió del Desenvolupament Professional: promocionar, incentivar per reconèixer el valor afegit dels professionals, amb l’avaluació de les seves competències i amb instruments de promoció dinàmica i projecció exterior amb retribució complementària.
  • Comitè Seguretat i Salut: ha de vetllar per la Prevenció dels Riscos Laborals i el dret a tots els treballadors a una protecció eficaç en matèria de Seguretat i Salut.
  • Comitè d’Empresa: la representació social per vetllar els drets i deures de tots els treballadors.
  • Reunions periòdiques amb les Direccions d’Infermeria: es treballa amb tots els temes professionals actuals, compartint i intercanviant opinions. I tractem problemes puntuals relacionats amb la professió de la infermera/er.



Consell de la Professió Infermera de Catalunya:

Creat per Ordre del Departament de Salut és un òrgan permanent de consulta i participació del col·lectiu infermer a Catalunya, de tal manera que es reconeix la singularitat de l’exercici d’aquesta professió.

Tal i com s’indica en l’Ordre, el Consell haurà de generar un debat entre d’altres temes sobre:

  • El paper del col·lectiu infermer en el desenvolupament de les polítiques departamentals.
  • La corresponsabilitat en l’assoliment dels objectius del sistema sanitari públic de Catalunya
  • La millora de la qualitat assistencial envers la ciutadania
  • Els nivells de competència necessaris per tal de garantir el dret a la protecció de la salut i tots aquells que es vagin generant des d’una perspectiva demogràfica, assistencial, epidemiològica i tecnològica.


                  
Consell de Salut de l’Ajuntament de Sabadell:

És un òrgan de participació sectorial, constituït al desembre de l'any 2000, que té com a objecte estimular i canalitzar la participació de la ciutadania i de les seves associacions en la gestió estratègica dels afers relatius a l'àmbit de salut.

Pretén potenciar la participació ciutadana, assessorar i donar elements per a la validació dels programes duts a terme per l'administració, promoure la coordinació entre les institucions, les entitats i l'Ajuntament, afavorint la responsabilització dels ciutadans en les polítiques de salut de la comunitat.


Federació d’Associacions de Veïns de Sabadell (FAVS):

Agrupa les associacions de veïns de la ciutat que lliurement s’hi  volen vincular. Participem amb opinions a les reunions relacionades amb la defensa de la Sanitat de la ciutat i de la comarca del Vallés Occidental.