20 de gen. 2015

El torn de nit eleva el risc cardiovascular

Un estudi publicat al American Journal of Preventive Medicine en el que es va estudiar la salut de 75.000 infermeres durant 22 anys revela que existeix més elevada mortalitat en els torns de nit.

Les infermeres que han passat entre 6 i 14 anys treballant a la nit tenen un 19% més de possibilitats de morir per causes cardiovasculars; en el cas de les que superen els 15 anys de torns de nit, la taxa arriba al 23%.
Pel que fa als càncers, hi ha dos tipus que presenten correlació amb el fet de treballar a la nit: el tumor colorectal i el de pulmó. En el cas del tumor pulmonar, el risc de mort es va incrementar en un 25% en les infermeres que havien passat més temps en torns rotatoris.

L'estudi es va realitzar amb infermeres nord-americanes però els professionals asseguren que els resultats són extrapolables a tots els països. Si voleu llegir més sobre aquesta notícia publicada el 16 de gener al portal www.diarioenfermero.es, feu click aquí.






19 de gen. 2015

25è Aniversari de l'Associació Professional d'Infermeres/ers de l'Hospital Parc Taulí de Sabadell


Aquest any 2015 l'Associació Professional d'Infermeres/ers del Taulí celebra el seu vint-i-cinquè aniversari, i ja estan en marxa els preparatius per a la jornada commemorativa. Anirem informant de les dates i esdeveniments i per suposat és benvinguda la col·laboració de totes les infermeres. 

Tanmateix us recomanem a tots aquells que tingueu relació amb l'hospital una ullada a aquesta revista digital publicada a la web oficial del Parc Taulí on es fa un recull de l'evolució de l'Hospital, que va començar sent una Casa de Beneficència a l'any 1283 i és actualment el lloc on exercim diàriament:

Clickeu a la imatge per accedir-hi


5 de gen. 2015

Malgrat les retallades, set directius de la Sanitat Pública es van apujar els salaris l'any 2014

Sembla que la crisi no afecta per igual a tothom: segons les informacions publicades al portal de transparència de la Generalitat de Catalunya, a les dades del 2013 i 2014 hi ha un contrast entre les congelacions o reduccions dels empleats públics i el sector en general i els increments dels sous de set gerents d'hospitals o empreses del sector públic sanitari.

Per contra, només dos directius s’han rebaixat el salari. I tot això un any en què, segons els pressupostos del 2014, el sou màxim per als alts càrrecs havia d’equivaler com a màxim al d’un conseller. Fins a 9 dels 17 directius que incompleixen aquest topall treballen en l’àmbit de la sanitat.
El pressupost en salut als comptes del 2014 registrava una retallada de 554 milions respecte a la partida en aquest àmbit del 2012 -el 2013 no es van aprovar pressupostos i es van prorrogar els anteriors-. Aquesta disminució del crèdit disponible, però, no ha impedit que alguns alts càrrecs de centres sanitaris inflessin les seves nòmines. Qui se l’ha augmentat més ha sigut el director general del Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM): un 19,3%, fins als 95.718 euros bruts anuals.
En aquesta taula teniu la informació resumida:

Informació extreta del portal digital del diari ARA

Des de FAPIC Taulí de Sabadell creiem que és important que aquest tipus d'informacions no passin desaparcebudes per la falta de respecte que suposen per part dels organismes públics de sanitat.

Per llegir la notícia sencera us podeu dirigir aquí.

1 de des. 2014

Recull del curs "Gestió de l'Estrès davant l'Atenció al Pacient i a la Família"

L'edició de tardor del curs de" Gestió de l'estrès davant l'Atenció al Pacient i a la Família" va ser tot un èxit, i aquí us mostrem algunes fotografies preses durant el transcurs.
Romangueu atents al blog per a properes edicions en aquest 2015.









20 d’oct. 2014

Evolució de l'estat de Teresa Romero, infermera contagiada d'ebola

Teresa Mesa, portaveu de la
família de Teresa Romero
Segons ha informat la portaveu de la família a diferents mitjans espanyols, l'última anàlisi feta a Teresa Romero per detectar la càrrega d'ébola a la sang ha donat com a resultat presència negativa de virus. De confirmar-se aquest resultat un segon cop passats uns dies, l'infermera es podria donar per curada durant les pròximes setmanes. 

La situació a l'Àfrica segueix sent dramàtica, tant per la població com per al personal sanitari que està afrontant la situació sense els recursos pertinents; les víctimes es xifren ja en més de 4.000, principalment a Sierra Leona, Libèria i Guinea. Pel que fa als Estats Units, a banda del seguiment dels pocs casos d'infecció, el govern ha posat en marxa més plans d'actuació com simulacres als campus universitaris i al metro per evitar que augmenti el nombre de contagis.

Per saber-ne més: El País

11 d’oct. 2014

El personal de La Paz, disconforme amb les mesures preses davant els casos d'ébola a Espanya

Compartim amb vosaltres el contingut d'aquesta protesta, en la qual el personal d'infermeria de l'Hospital La Paz enumera les incongruències i improvisacions que s'han dut a terme a l'hora d'ingressar els primers infectats d'ébola a Espanya, fet que, com ja sabem, ha dut conseqüències.
(Informació extreta del bloc de l'Asociación Madrileña de Enfermeria)

La carta explica, entre d'altres:
  • A l'abril de 2014 l'Hospital La Paz va ser designat per a acollir les infeccions per ébola, malgrat no tenir les infraestructures pertinents.
  • Els protocols del Ministeri de Sanitat van ser modificats per adaptar-se a les carències de l'Hospital, decidint que coses que abans eren indispensables, ara ja no ho eren (càmeres de pressió negativa).
  • Els protocols generals d'actuació no van ser entregats al personal de l'hospital ni expressats a les reunions.
  • Les Reunions Informatives de Medicina Preventiva foren insuficients degut a la inexperiència del personal que les donava i a la falta de recursos (com escafandres completes).
  • Finalment es va decidir enviar els infectats a l'Hospital Carlos III i enviar-hi part del personal d'infermeria de La Paz, però la formació, informació i recursos seguien sent incomplets, fins al punt de la negligència que suposa enviar personal sense formació en Riscos Biològics a tractar un pacient infectat d'ébola. Malgrat això, se'ls coacciona i pressiona per anar-hi.
Com a conclusió, el personal d'infermeria manifesta que, per si fos poc, no s'està fent cap seguiment cautelar a les persones que han format part de tot aquest procés; i es compara el protocol espanyol amb d'altres com poden ser l'americà. 

Des de l'API volem donar suport a tot el personal d'infermeria que està lidiant amb aquest tipus de situacions i reclamem un protocol i uns recursos més acurats per fer front com cal a pandèmies tant greus com poden ser la de l'ébola. 

Aquí teniu la queixa formal legal per a més informació.